-

ناخن برای گیتار کلاسیک - راهنمای کامل طول ناخن، شکل ناخن و مراقبت

 آموزش ناخن گیتار

آیا به دنبال نکات عملی در مورد رشد و فرم دادن به ناخن های خود برای گیتار کلاسیک هستید؟ راهنمای جامع ما را بررسی کنید که در آن همه سؤالات شما را با جزئیات پوشش می دهیم.

 

 یکی از ویژگی های بارز هر گیتاریست کلاسیک ناخن های دست راست آنهاست.
ناخن‌ها مسلماً مهم‌ترین «ابزاری» هستند که یک نوازنده گیتار کلاسیک باید بطور مناسب آنها را فرم داده و بخوبی از آنها نگهداری کند تا بتواند خوب بنوازد.عملکرد ناخن ها در گیتار بسیار مشابه کار آرشه در ویولن میباشد.یعنی عامل اصلی تولید کننده صدا. بنابراین، ناخن ها تأثیر بسزایی در رنگ صدا و بیان موسیقی و احساسات یک گیتاریست خواهند داشت.
با اینکه هیچ راه واحدی برای شکل دهی و مراقبت از ناخن‌هایتان وجود ندارد،اما با این حال چندین دستورالعمل وجود دارد که به ایجاد یک پایه خوب کمک می‌کند تا از طریق آن بتوانید تست کنید و آنچه را که برای شما جواب میدهد پیدا کنید. در این راهنمای جامع، ما همه چیزهایی را که باید بدانید از رشد، شکل دادن، نگهداری و از همه مهمتر برای ساختن آن پایه خوبی که ذکر شد پوشش خواهیم داد!

 

فهرست مطالب

 

1.مقدمه

2.طول ناخن

3.شکل ناخن

4.استحکام ناخن

5.مراقبت از ناخن 

 

1. مقدمه
چرا نوازندگان گیتار کلاسیک ناخن های بلندی دارند؟

دلیل اصلی نواختن گیتار کلاسیک با ناخن های بلند این است که طیف وسیعی از توانایی ها را به گیتاریست ها می دهد. برای مثال، ناخن ها به شما این امکان را می دهند که گیتار را با صدای بلندتری نسبت به نواختن با گوشت نوک انگشت خود بنوازید. همچنین، ناخن ها شما را قادر میسازند که گیتار را با صدای بسیار آرامی بنوازید و در عین حال شفافیت و وضوح صدا را حفظ کنید.
همچنین طیف وسیعی از رنگ صداها وجود دارند که می توان با استفاده از ناخن های خود به روش های مختلف آنها را ایجاد نمود. به عنوان مثال، نواختن با ناخن‌های عمود بر سیم، صدای روشن‌تری تولید می‌کند در حالی که نواختن با ناخن های نسبتا موازی نسبت به سیم‌ها، صدا را گرم‌تر می‌کند.
ناخن‌هایی که به خوبی نگهداری شده باشند باعث میشوند تا بتوانید بطور مستمر و مداوم بنوازید. هنگامی که طول و شکلی را که برای نوازندگی شما مناسب تر است پیدا کردید، دیگر می توانید ناخن های خود را به این حالت حفظ کرده و اطمینان حاصل کنید که هر بار به سیم گیتار ضربه میزنید، حالت یکسان و با ثباتی را در دست راست خود خواهید داشت.

 

آیا می توانید گیتار کلاسیک را بدون ناخن بنوازید؟
با اینکه تعداد کمی از نوازندگان حرفه‌ای وجود دارند که ناخن نداشته باشند، با این حال لازم نیست همه کسانی که گیتار می‌نوازند حتما ناخن داشته باشند. در واقع، افرادی که گیتار را بعنوان یک سرگرمی معمولی مینوازند،به‌ویژه مبتدی‌ها ممکن است متوجه شوند که وقت گذاشتن برای ناخن‌ها، آنها را از تمرین باز می‌دارد، بنابراین در چنین حالتی داشتن ناخن می‌تواند مضر باشد!
همچنین شایان ذکر است که تاریخچه گیتار کلاسیک مملو از نوازندگان و مربیان مشهوری است که از ناخن استفاده نمی‌کردند، به ویژه «پدرخوانده گیتار کلاسیک» فرانسیسکو تارگا(1909-1852).
در این باره گیتاریست معروف اسپانیایی پپه رومرو زمانی در مصاحبه ای گفت که او به این دلیل گیتار را بدون ناخن آموخت تا حس لامسه خود را در دست راستش توسعه دهد.
در نهایت،این موضوع به خود شما بستگی دارد و به اینکه از نواختن گیتار چه هدفی را دنبال میکنید. اگر در تلاش هستید تا به یک نوازنده در سطح جهانی تبدیل شوید و می خواهید در بزرگترین مسابقات گیتار کلاسیک به رقابت بپردازید ، احتمالاً ناخن ها به کار شما خواهند آمد و باید آنها را جدی بگیرید. اما اگر فقط برای تفریح و سرگرمی مینوازید ، مطمئناً ناخن ها الزامی نیستند!
برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه ناخن ها و نحوه نواختن بدون آنها، ویدیوی برندون آکر را در زیر ببینید.

 


2. طول ناخن برای گیتار کلاسیک
طول ناخن برای گیتار کلاسیک چقدر باید باشد؟

طول ناخن های شما یک موضوع بسیار شخصی است و به عوامل زیادی از جمله شکل طبیعی ناخن، اندازه انگشتان و سبک کلی نوازندگی شما بستگی دارد. با این حال، چند دستورالعمل وجود دارد که تقریباً برای همه یکسان بوده و مورد استفاده قرار میگیرد.
ناخن‌های کوتاه معمولاً به معنای عمق بیشتر برای صدای گیتار هستند، زیرا هنگام ضربه به سیم، ناخن و گوشت انگشت همزمان با سیم تماس برقرار میکند و امکان کنترل دقیق‌تری را در دست راست فراهم می‌کند. با این حال، اگر ناخن ها خیلی کوتاه باشند، نوازندگان در معرض خطر این هستند که با گوشت انگشت سیم ها را بگیرند و نتوانند با سرعت کافی از روی سیم ها حرکت کنند.
از طرف دیگر ناخن های بلند راحت تر از روی سیم ها حرکت می کنند و این امکان را به شما میدهند که به نرمی سیم ها را نواخته و از روی آنها رد شوید. ناخن‌های بیش از حد بلند نیز معمولاً جای خطای بیشتری می‌گذارند، زیرا بعد از تماس با سیم، ناخن باید مسافت بیشتری را طی کند تا بتواند از روی سیم رد شود. همچنین، در این حالت ناخن ها بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند، و می توانند صدایی شفاف و در عین حال شکننده و بی دوامی را تولید کنند.
در حالت ایده‌آل، نوازندگان گیتار کلاسیک یک تعادل مناسبی را بین این دو حالت پیدا می‌کنند -حالت متعادلی بین ناخن و گوشت انگشت که در آن ناخن و گوشت انگشت تقریبا بطور همزمان با سیم تماس پیدا کرده و در عین حال میتوانند به سرعت از روی سیم رد شوند.

 

آیا می توانم گیتار کلاسیک را با ناخن های کوتاه بنوازم؟
اگر ناخن های شما خیلی کوتاه باشد، سطح بیشتری از گوشت انگشت با سیم تماس حاصل میکند و در نتیجه باعث اصطکاک می شود، به خصوص اگر دست های شما عرق کرده باشد. همچنین ممکن است هنگام کندن یک نت، برای گرفتن سیم با ناخن مشکل داشته باشید زیرا فضای کمتری برای اینکار وجود خواهد داشت و این احتمال خطا را افزایش میدهد
اگر ناخن‌هایتان خیلی بلند باشد، برعکس این اتفاق می‌افتد و ناخن‌تان بدون تماس سیم با گوشت انگشت سیم ها را لمس می‌کند، در صورتی که در حالت ایده‌آل شما کمی از هر دو را می‌خواهید. همچنین ناخن بلند در حین نواختن و فعالیت های روزانه بیشتر احتمال دارد که بشکند یا خم شود.

 

اندازه ناخن گیتار


یکی از نکاتی که باید در هنگام تعیین طول صحیح برای ناخن های خود در نظر داشته باشید این است که ناخن را از سمت سطح ناخن نگاه نکنید. بهترین راه برای اندازه گیری طول مناسب ناخن این است که دست خود را بچرخانید بطوریکه کف دست تان رو به شما قرار گیرد و ناحیه سفید زیر ناخن خود را از نوک آن تا گوشت انگشت خود در نظر گرفته و مانند شکل بالا بررسی کنید. این زاویه دید از ناخن بیشترین اهمیت را دارد، زیرا این همان بخشی است که سیم گیتار هنگام کندن یک نت می بیند.

 

3. شکل ناخن برای گیتار کلاسیک
نحوه شکل دادن ناخن ها برای گیتار کلاسیک

واقعی ترین اصل در مورد شکل ناخن این است که هیچ اصلی در مورد شکل ناخن وجود ندارد! به عنوان یک نوازنده گیتار کلاسیک، در حین تمریناتتان شما به دنبال شکلی برای ناخن هایتان خواهید بود که برای خود شما مناسب باشد بطوریکه کارایی تان را افزایش داده و نوازندگی تان را راحت تر کند. اما با اینکه در مورد شکل‌دهی ناخن ها، اصل ثابتی وجود ندارد، با این حال برخی اصول پایه ای وجود دارند که می‌توانید با رعایت آنها شکل مناسب ناخن های خود را پیدا کنید.

 

ناخن گیتار کلاسیک


خب حالا بیایید با شکل های صحیح ناخن شروع کنیم. آنچه که در بالا می بینید سه شکلی است که به طور کلی باعث ایجاد صدای خوب می شوند. دو مورد آخر زاویه های جزئی نسبت به اولی دارند. نکته اصلی این است که اگر مبتدی هستید، باید اولین شکل گرد را هدف بگیرید و بعداً مانند دو مورد دیگر، نوک آن را به سمت راست زاویه دهید.
 

شکل ناخن گیتار


یک قانون کلی در مورد شکل ناخن ها این است که شما باید از هر نوع شکلی که تیزی داشته باشد اجتناب کنید. بخش های نوک تیز روی ناخن ها، فرکانس های بالاتر سیم گیتار را فعال می کنند و باعث می شوند که صدای ایجاد شده روشن و خشن باشد. به همین دلیل است که تمام شکل های بالا باعث ایجاد صداهای بد برای مبتدیان می شود.
هنگام فرم دادن به ناخن، باید تمام بخش هایی از ناخن را که با سیم گیتار در تماس قرار میگیرد در نظر گرفته و سوهان بکشید.


شکل دهی ناخن ها در سه قدم
1. با یک سوهان  فلزی شروع کنید و روی ایجاد یکی از 3 شکل ذکر شده در بالا کار کنید. در عین حال، مطمئن شوید که تمام لبه های تیز را بردارید.
2. اصلاحات کوچکی را با استفاده از یک بافر ناخن انجام دهید و مواد اضافی را از قسمت زیرین ناخن بردارید.
3.در نهایت اطراف ناخن را با یک سمباده کاغذی نرم پولیش کنید.
بهار عصاره، گیتاریست ایرانی-کانادایی این 3 مرحله شکل دادن به ناخن را در ویدیوی زیر به نمایش گذاشته است.

 


نحوه فرم دادن ناخن شست برای گیتار کلاسیک
ممکن است برای برخی تعجب آور باشد که بدانند اصول شکل دادن به ناخن شست شما اساساً همانند ناخن های دیگرتان است.یعنی شکل های گرد معمولا بهتر هستند، لبه های تیز فرکانس های بالاتر را فعال می کنند و غیره.
تفاوت اصلی در شکل دهی ناخن شست این است که نقطه تماس ناخن با سیم گیتار بسته به ارتفاع مچ دست راست تغییر می کند. برای مثال، اگر مچ دست تان در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد، نقطه تماس به نوک ناخن نزدیک‌تر خواهد بود. در مقابل اگر مچ دست تان در ارتفاع پایین تری قرار بگیرد نقطه تماس بیشتر در بخش پایینی سمت چپ ناخن خواهد بود. شکل ناخن خود را در هر یک از این دو حالت آزمایش کنید.
یکی از جنبه های تکنیکی که باید هنگام شکل دادن به ناخن شست در نظر گرفته شود، توانایی انجام هر دو نوع ضربه آپویاندو(تکیه ای) و تیراندو(آزاد) است. معمولاً اگر بتوانید ضربه های تیراندو را به خوبی با ناخن شست خود انجام دهید، اما در حالت آپویاندو روی سیم گیر کرده و آویزان شوید، این یعنی ناخن در نقطه تماس، بلند است و باید کمی با سوهان اصلاحش کنید. این همان آزمایش و خطایی است که پیش تر در مورد یافتن شکل ناخن مخصوص به خودتان درباره ش صحبت کردیم تا در نهایت بتوانید از حداکثر پتانسیل منحصربفرد خود بهره ببرید.

 

بهترین بافرهای ناخن کدامند؟
وقتی صحبت از ابزارهای مورد استفاده برای فرم دادن به ناخن ها می شود، خوشبختانه گزینه های انگشت شماری وجود دارد که همگی کاربردها و مزایای خاص خود را دارند.
برای استفاده در اولین مرحله از فرآیند شکل دهی ناخن، سوهان های فلزی و شیشه ای مناسب هستند و فرم ایده آلی را میتوانند ایجاد کنند. سوهان های فلزی فشرده و بادوام هستند، اما در نهایت با استفاده مکرر از بین می روند. از طرف دیگر، با اینکه سوها‌ن های شیشه‌ای یا کریستالی را برای مدت طولانی‌تری میتوان استفاده کرد و نیز سطح صاف‌تری را نسبت به سوهان های فلزی ایجاد میکنند،اما بسیار شکننده هستند.
بافرهای چند وجهی برای هر گیتاریست کلاسیکی الزامی است. آنها نه تنها ارزان، آسان برای استفاده و جمع و جور هستند، بلکه تقریباً در هر فروشگاه لوازم آرایشی یا داروخانه قابل دسترسی هستند. با بافر ها یک ابزار چند کاره در اختیار خواهیم داشت.یک ابزار هم برای شکل دهی و هم برای صاف کردن ناخن ها. تنها ایرادش این است که برخی از شکل های بافرها برای صاف کردن سطح زیرین ناخن، نمی توانند به زیر آن برسند. وقتی صحبت از بافرهای چند طرفه به میان می آید، سعی کنید آنهایی را انتخاب کنید که دراز و نازک هستند و نه بلوکی شکل، این به شما کمک می کند تا به هر شکاف ناخنی که نیاز به جلا دادن دارد دسترسی داشته باشید.
کاغذهای سنباده و صیقل دهنده در بین بسیاری از گیتاریست های معروف، محبوب هستند، زیرا جمع و جور و کارآمد هستند و می توان از آنها به روش های متعددی برای سوهان کردن ناخن ها با  شکل و طول مناسب و بهینه استفاده کرد. کاغذ سنباده - که عمدتاً برای شکل دادن به ناخن استفاده می شود - معمولاً با درجه های 500-1500 یافت می شود، در حالی که کاغذ پولیش بین 1800 تا 12000 درجه خواهد بود، هر چه عدد بیشتر باشد، کاغذ ریزتر می شود و بنابراین برای صیقل دادن ناخن بهتر است.

 

ناخن برای گیتار کلاسیک


 

چگونه می توان فرم مناسب ناخن را برای خود پیدا کرد؟
یک ترفند برای پیدا کردن شکل صحیح ناخن این است که از نقطه تماس ناخن و سیم گیتار به عنوان نقطه شروع برای شکل دادن به ناخن خود استفاده کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که کاغذ سنباده خود را روی سیمی از گیتار قرار دهید و چند نت را روی سیم پوشانده شده با کاغذ سنباده بنوازید، این کار به شما نشان می‌دهد که ناخن کجای سیم را بیشتر لمس می‌کند، به این ترتیب می‌توانید لبه هایی از ناخن را که با سنبادۀ روی سیم تماس برقرار کرده اند سوهان کنید. بطوریکه گرد و صاف شوند.
در اینجا ویدیویی از گیتاریست فرانسوی توماس ویلوتو را مشاهده می کنید که این تکنیک را نشان می دهد.

 


چگونه ناخن های قلاب شکل را فرم دهیم؟
ناخن ها شکل های و اندازه های مختلفی دارند- در این بین شکل هایی وجود دارند که اغلب برای نواختن گیتار کلاسیک ایده آل نیستند. یکی از این شکل ها که ناخن های رایجی نیز هستند این است که در ناخن یک حالت قلاب شکل وجود دارد که تقریباً مانند منقار به سمت پایین خم می شود. یکی از گیتاریست‌هایی که راهی برای حل این مشکل خاص پیدا کرده اسکات تنانت گیتاریست معروف است که در ویدیوی زیر به آن می‌پردازد.
اسکات در پاسخ خود سه گزینه را برای افرادی که ناخن های قلاب شکل دارند پیشنهاد می کند:
1. صاف کردن ناخن ها با استفاده از یک سطح داغ
2. سوهان کردن ناخن با استفاده از یک سطح شیب دار برای حذف قلاب
3. نواختن با زاویه موازی تر نسبت به سیم ها

 


4. استحکام ناخن برای گیتار کلاسیک
چگونه ناخن ها را برای گیتار کلاسیک تقویت کنیم؟

ناخن های محکم برای یک گیتاریست کلاسیک ضروری است زیرا شکستگی و نقص ناخن می تواند به طور جدی صدای ایجاد شده را تغییر دهد. برای قوی نگه داشتن ناخن ها، هر گیتاریست باید ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی کافی دریافت کند تا از رشد، تشکیل و استحکام سلول های جدید ناخن حمایت کند.
بخش چشمگیری از ناخن ها از کراتین، یعنی همان پروتئین فیبری ساختاری که پوست و مو را می سازد، تشکیل شده اند. برای قوی نگه داشتن ناخن ها، مهم است که بدن به اندازه کافی کراتین تولید کند تا ناخن ها قوی و سریع رشد کنند. بنابراین، هر نوازنده گیتاریستی که به دنبال تقویت ناخن های خود است باید یک رژیم غذایی متعادل پر از غذاهایی که تولید کراتین را در بدن تقویت و حمایت می کند از جمله تخم مرغ، پیاز، سالمون، سیب زمینی شیرین، تخمه آفتابگردان، انبه، سیر، کلم پیچ و هویج مصرف کند.
علاوه بر این، بسیاری از گیتاریست‌ها از مکمل هایی همچون بیوتین(ویتامین ب کمپلکس که رشد سلول‌های سالم را تقویت کرده و به متابولیسم اسیدهای آمینه سازنده پروتئین کمک می‌کند) آهن، منیزیم، امگا3، ویتامن ث یا روی(که باعث تقسیم سریع سلولی میشود) بهره میبرند.  علاوه بر این، نوازندگان گیتار کلاسیک باید از نوشیدن بیش از حد قهوه خودداری کنند و روی هیدراته ماندن بدن تمرکز کنند و از خیساندن بیش از حد ناخن ها در آب (به ویژه آب صابون) تا زمانی که ناخن ها نرم شوند، خودداری کنند.
در رابطه با «تقویت‌کننده‌های ناخن»، کمتر ثابت شده است که این مواد بتوانند به خودی خود استحکام ناخن ها را بهبود بخشند. افراد باید همیشه با احتیاط از هر محصولی که از فرمالدئید، تولوئن یا دی‌بوتیل فتالات برای تقویت ناخن استفاده می‌کنند استفاده کنند، زیرا با اینکه این مواد سمی ممکن است اثرات سفت شدن موقتی داشته باشند، احتمالاً سطح ناخن را خشک کرده و به مرور زمان باعث شکنندگی و شکستگی می‌شوند. در همین راستا، اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از لاک هستید، مطمئن شوید که هنگام پاک کردن لاک از لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید تا از شکستگی و خشکی ناخن جلوگیری کنید.

 

ناخن های مصنوعی برای گیتار کلاسیک
برای کسانی که برای حفظ شکل و استحکام طبیعی ناخن تلاش می کنند، ناخن های مصنوعی جایگزین خوبی هستند. در واقع، بسیاری از گیتاریست‌های برجسته منحصراً از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند و می‌توانند به یک صدای ثابت و زیبا دست یابند. چندین تکنیک مختلف برای ساختن ناخن های مصنوعی وجود دارد، از جمله ساختن یک ناخن جدید از ابتدا با استفاده از پودر اکریلیک یا صرفاً خرید نوک اکریلیک و چسباندن آنها بر روی سطح ناخن.
در ویدیوی زیر، گیتاریست ایتالیایی جولیا بالاره نحوه چسباندن و شکل دادن صحیح نوک ناخن اکریلیک را نشان می دهد.

 


ناخن های قابل جدا شدن برای گیتار کلاسیک
در حالی که ناخن های متحرک بیشتر در گیتارهای آکوستیک استفاده می شوند، می توانند روی گیتارهای کلاسیک نیز استفاده شوند و برای کسانی که ترجیح می دهند ناخن های بلند نداشته باشند - چه طبیعی و چه مصنوعی - ارزش امتحان کردن را دارد. اگر ناخنی را بشکنید یا بخواهید اجازه دهید تا با وجود جلسات تمرینی طولانی مدت بدون ساییدگی رشد کند، می‌توانید از ناخن‌های متحرک نیز استفاده کنید.

 

5. مراقبت از ناخن
نوازندگان گیتار چگونه از ناخن های خود نگهداری می کنند؟

علاوه بر توجه به تغذیه و رژیم غذایی بمنظور داشتن ناخن های سالم، بسیار مهم است که گیتاریست ها به بهداشت ناخن های خود به خوبی رسیدگی کنند. چند راه برای انجام این کار عبارتند از: مسواک زدن به آرامی با برس ناخن هنگام شستن دست ها برای جلوگیری از عفونت قارچی سطح ناخن، اجتناب از مالیدن ضد عفونی کننده دست به ناخن یا سطح ناخن، استفاده از صابون ها و کرم هایی که چربی طبیعی دست ها را از بین نبرند. و استفاده از مرطوب کننده های طبیعی که سطح و کوتیکول ناخن را در صورت خشک شدن دست ها آبرسانی کنند.

 

چگونه ناخن شکسته را درست کنیم؟
یک ناخن ترک خورده یا شکسته می تواند برای یک گیتاریست کلاسیک بسیار مشکل ساز باشد، به خصوص اگر درست قبل از اجرا اتفاق بیفتد. در صورتی که ناخن به طور کامل نشکسته باشد، می توان با استفاده از چسب سه سوت و کمی دستمال کاغذی یا دستمال توالت، یک تعمیر ساده انجام داد.
ابتدا ناخن شکسته را به حالت اولیه خود برگردانید و مراقب باشید که بیشتر از این نشکند. یک یا دو قطره چسب را روی ترک بریزید. سپس، یک تکه کوچک نازک از دستمال توالت را بردارید و با استفاده از یک خلال دندان یا مداد آن را روی چسب فشار دهید. مواظب باشید چسب زیاد روی دست دیگرتان نریزد. بگذارید چسب خشک شود و بعد یک یا دو لایه دیگر بمالید تا مطمئن شوید که محکم است. از یک بافر برای جدا کردن چسب و کاغذ سنباده اضافی استفاده کنید تا صاف شود.
اگر ترک با قسمتی از ناخن شما که مستقیماً با سیم تماس پیدا می‌کند تلاقی پیدا کند، معمولاً وقتی سیم از روی ترک می‌گذرد، صدای کلیک مانندی ایجاد میشود. اگر اینطور است، اغلب بهتر است یک ناخن مصنوعی بزنید و اجازه دهید ناخن زیر آن دوباره رشد کند.

 

چگونه در حین تمرین از ناخن ها محافظت کنیم؟
در حالی که راه ‌های زیادی برای آسیب رساندن به ناخن‌ها وجود دارد، یکی از رایج‌ترین راه‌ها می‌تواند نواختن گیتار باشد. این به ویژه زمانی مشکل ساز می شود که برای اجرا آماده می شوید و بیش از حد معمول تمرین می کنید.
یکی از روش‌های محافظت از ناخن‌ها در طول جلسات تمرین طولانی، چسباندن چسب روی ناخن‌هایتان است. این روشی است که توسط بسیاری از گیتاریست های معروف استفاده میشود، به ویژه مانوئل باروکو که این ویدیو را در فیس‌بوک پست کرده و نشان می‌دهد که چگونه نوار را روی ناخن هایش می‌کشد.
روش دیگر برای محافظت از ناخن‌ها در اتاق تمرین و بیرون این است که مقدار کمی از چسب سه سوت یا سخت‌کننده ناخن را به ناحیه ای از ناخن که اولین تماس را با سیم گیتار پیدا می‌کند، بمالید. این نقطه‌ای است که ناخن اغلب سریع‌تر از دیگر بخش ها ساییده مشود، بنابراین پشتیبانی در آن ناحیه خاص می‌تواند به محافظت از آن کمک کند.

 

ممنون که تا اینجا با گیتارنتس همراه بودید، امیدوارم این مطالب برایتان مفید بوده باشد.اگر چیزی را از قلم انداختم و یا اگر خودتان نکته دیگری به ذهنتان میرسد از بخش دیدگاه ها، ما را از نظرات خود بهره مند نمائید.

 

پیشنهاد ویژه

ابراهیم گفت:
عالی
مهران گفت:
ممنون از مطالب مفیدتون

دیدگاه ها

سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش